lördag 22 november 2014

KoftKAL del 1

 
 Nu tror jag att jag har bestämt mig. Jag funderade länge och väl på garn, tills jag kom på att jag har ett par kassar med farmors gamla växtfärgade garn. Om jag inte använder det nu så blir det nog aldrig av, sååå, då var det bestämt. Så var det bara modellen kvar.. Efter att ha fastnat för dessa färger så känner jag att det får bli en ganska enkel kofta, med lite olika breda ränder, dubbelknäppt. Först var jag inne på en A-formad med bara två knappar, men detta känns mycket bättre.
Garnet är nog inte det gosigaste så det får bli lite extra rörelsevidd så det går under en tröja, annars något figurformad. Kanske blir det en "tröj-jacka", om jag kör dubbelt garn. Hmm, faktiskt! Får allt ta mig en klurare på det under morgondagen. Det är ju snart dags att sätta igång! Ska bli så roligt! =)

2 kommentarer:

  1. Växtfärgat är så fint....det kommer att "gifta sig" så bra dessa kulörer...och modellen är jättefin.

    SvaraRadera
  2. Ååh! Vilka fina färger på garn!
    Och trevlig modell på koftan!
    Kommer bli finfint det där!
    Så roligt att få användning av farmors garn!
    Själv är jag ingen koftKAL-deltagare, men smyger runt bredvid och inspireras.
    Har plockat fram en ufo-kofta som jag hoppas på att bli färdig med nu när jag kan insupa inspiration i ett par månader!

    SvaraRadera